Uitloop aanpak Churchillstraat? Onwenselijk!

Naar aanleiding van het artikel Te hoge boomwortels’: aanpak Churchillstraat aangepast in de Barneveldse Krant heeft Gerben Evers in de commissie Bestuur van 23 januari 2024 vragen gesteld over de voortgang van dit project.

Uitloop? Onwenselijk!

Wij maken ons zorgen over de voortgang van de aanpak van de Churchillstraat. Dit project is belangrijk voor de aanpak van volgende projecten, zoals de vervanging van de burg aan de Lunterseweg. Daarom stelden wij de volgende heldere vraag aan het college:

• Wat doet het college om ervoor te zorgen dat het project binnen de planning en het budget blijft?

Onderzoek

In het genoemde krantenartikel is opgetekend dat er nader onderzoek wordt gedaan naar de boomwortels, waarbij boombehoud het uitgangspunt is. Wij vinden het behouden van groen belangrijk. Tevens zijn wij van mening dat de aanpak binnen planning moet blijven, mede vanwege toekomstige projecten die afhankelijk zijn van de afronding van dit project. Wij hebben de wethouder gevraagd welke prioritering zij stelt: boombehoud of de planning

Krantenartikel

Als gevolg van de bespreking in de commissie heeft de Barneveldse Krant het volgende artikel gepubliceerd: 'Uitloop Churchillstraat onwenselijk'