Installatie nieuwe raadsfractie

Op dinsdag 29 maart werd in het Schaffelaartheater afscheid genomen van onder andere raadsleden Gert Ploeg (SGP), Lukas Scheijgrond (Christen Unie) en Hilhardt Brul (Pro'98). Op woensdag 30 maart werd in het Schaffelaartheater de nieuwe gemeenteraad geïnstalleerd. Tijdens deze bijzondere raadsvergadering is de raadsfractie bestaande uit Theo Bos en Jarne van Schaik officieel geïnstalleerd door burgemeester Luteijn.

Afscheid

Dinsdagavond 29 maart werd in het Schaffelaartheater afscheid genomen van 9 raadsleden. Zij keren niet terug in de nieuwe gemeenteraad. Burgemeester Jan Luteijn reikte aan de raadsleden Gert Ploeg (SGP), Lukas Scheijgrond (Christen Unie) en Hilhardt Brul (Pro’98) een Koninklijke Onderscheiding uit voor hun jaren langen inzet.

Ook Wilma Heijkoop (Christen Unie), Gert Bouwman (CDA), Shane Lasscher (Burger Initiatief), Roel van den Broek (CDA), Martin Lentink (Pro’98) en Marcel Godschalk (Pro’98) namen dinsdag afscheid. Ze werden met mooie woorden toegesproken door burgemeester Jan Luteijn en collega-raadsleden.

Installatie gemeenteraad 2022-2026

Afscheid gemeenteraad 2018-2022

Installatie

De nieuwe gemeenteraad van Barneveld is woensdag 30 maart geïnstalleerd tijdens een bijzondere raadsvergadering. Deze vond plaats in het Schaffelaartheater. De raadsfractie in de gemeenteraad voor de VVD bestaat uit Theo Bos en Jarne van Schaik. Wij wensen Theo en Jarne veel succes!

Van Schaik spreekt de belofte uit aan burgemeester Luteijn

Bos legt de eed af aan burgemeester Luteijn

Collegevorming

De heer Nieuwenhuis is 2 weken geleden gestart als informateur. Hij onderzoekt de mogelijkheden voor het vormen van een nieuw college. Dit zogenoemde informatieproces neemt iets meer tijd in beslag dan gedacht. De informateur heeft met alle fracties goede gesprekken gevoerd, maar heeft vastgesteld dat er eerst een tussenstap nodig is. Die tussenstap is een gesprek met de fracties van SGP en Lokaal Belang samen. Na deze tussenstap presenteert de informateur de uitkomsten aan de fractievoorzitters.